Ahad, 10 Oktober 2021

PANDA Datang dengan Membawa Makanan Korea dari THINK Q CAFE Kangar Perlis

Salam semua! Anneyeonghaseyo! 🙋🏻‍♀️✨

THINK Q CAFE - Beef Bibimbap (RM14.10), Kimchi Bokkeumbap Cheese (RM15.90) & Cheesy Fries (RM8.50). Harga dari aplikasi FoodPanda.

Isnin, 20 September 2021

PizzaHut Ada Crust Baru yang Lebih Mantap dan Mengancam

Salam semua! 🙋🏻‍♀️🎈

Okeh, kali ni cheq nak sembang pasai pizza pulak. Hangpa tau dak PizzaHut la ni ada pilihan crust terkini yang mantop? Nama penuh crust PizzaHut yang terbaru ini ialah San Francisco Hand Crafted Base, Light & Airy. Nama pendek dia, Hand Crafted Crust 🍕😋

Beef pepperoni pizza (large, new hand crafted crust, extra cheese) RM45.40 dan Cheesy Pops - RM12.90. Total harga selepas diskaun dan baucar FoodPanda - RM51.42. Harga dari aplikasi FoodPanda.

Rabu, 15 September 2021

Dapat Hadiah Bertih Jagung SUPREMEO Mentega Karamel dan Coklat

Salam semua! 🙋🏻‍♀️🌼

Baru-baru ni ada seorang sahabat baik dunia akhirat cheq hadiahkan beberapa peket popcorn yang sangat sedap dari janama SUPREMEO. Bukan sepeket, bukan dua peket... tetapi empat peket popcorn dia bagi kat cheq. Tiga peket popcorn bersalut caramel butter, sepeket lagi popcorn bersalut dark chocolate. Pertama kali cheq makan bertih jagung dari jenama SUPREMEO ni, teruih jatuh berkenan. Sedap baqhiang... 😆👍🏻

Jumaat, 27 Ogos 2021

Patah Tumbuh Hilang Berganti

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, dah pakat mula kibaq bendera Malaysia di rumah/pejabat/kedai/klinik/kereta/motor/basikal masing-masing dah ka? 😬😄

Amboih... tajuk entri cheq kali ni: Patah Tumbuh Hilang Berganti. Pasai apa tu? Pasai pokok succulents cheq yang baru sajalah... 😂🤭

Sabtu, 21 Ogos 2021

Snek Jagung yang Bukan Jagung?

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, jawapan kepada soalan dalam tajuk entri ini ialah... Jagung Pilus! 

Isnin, 9 Ogos 2021

Aiskrim Vanilla Homemade yang Paling Mudah untuk Dibuat

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam bulan kemerdekaan dan juga salam Ma'al Hijrah buat semua umat Islam di seluruh dunia 🧕🏻🤝🏻✨

Dalam entri yang lepas, cheq cakap pasai aiskrim buatan sendiri. Dalam entri yang ni pun, cheq nak sembang pasai aiskrim buatan sendiri lagi, tapi kali ni berbeza sikit resipinya sebab ada tambah ovalet 🤓

Jumaat, 30 Julai 2021

Aiskrim Pisang Homemade ala-ala Soft Granita

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam Jumaat di penghujung bulan Julai 2021. Hangpa pernah cuba buat aiskrim sendiri dak? Mesti la pernah kan... paling kurang pun mesti ada pernah buat aiskrim Malaysia yang dalam plastik panjang-panjang tu kan? Ka, hat tu pun tak pernah cuba buat juga? 😅😆

Baiklah, ni cheq nak kongsi resipi serta cara untuk membuat aiskrim pisang yang mana rupa serta teksturnya ala-ala soft granita 🤓🍨✨

Sabtu, 3 Julai 2021

PANDA Datang dengan Membawa FoodBall Burger dari Marrybrown

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, apa habaq? Pakat dok layan tonton bola sepak ka sekarang ni? 🤓✨

Foodball Burger (single) - RM12.90. Harga dari aplikasi FoodPanda.

Sabtu, 26 Jun 2021

PANDA Datang dengan Membawa Nasi Goreng dan Dumpling Udang dari KOPITAN

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam hujung minggu di hujung bulan Jun. Sapa di sini yang sudah pernah makan apa-apa hidangan dari restoran tempatan yang bernama KOPITAN? 🤓

Kopitan Fried Rice (RM9.20) dan Fried Prawn Dumpling (RM6.90) - Harga dari aplikasi FoodPanda

Ahad, 13 Jun 2021

PANDA Datang dengan Membawa Spaghetti Carbonara dari PizzaHut

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, bersambung lagi PKP 3.0 nampaknya noo, bertabahlah... huhuu 😷

Okeh, cheq nak sembang pasai makan-makan lagi nih... selain pizza, spaghetti pun ada di PizzaHut tu tau, sedap pulak tu! 🍝😋

Creamy Carbonara Spaghetti dari PizzaHut - RM13.52 (harga dari aplikasi FoodPanda)

Isnin, 7 Jun 2021

Sepandai-pandai Labu Bersembunyi

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam PKP 3.0 di bulan Jun. Cheq mulakan bulan ni dengan entri masak-masak sajalah naa, entri kerepek labu. Sepandai-pandai buah labu bersembunyi di dalam semak samun rumput panjang, akhirnya diketahuan lokasinya dan dijadikan kerepek 😂😬

Ahad, 23 Mei 2021

PANDA Datang dengan Membawa Nasi Kandar dari Marrybrown

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam Syawal 1442H! Selamat beraya dalam PKP buat semua 😷🙂

Nasi Kandar Mb (1 pc - Single) - RM13.10 (harga dari aplikasi FoodPanda)

Isnin, 19 April 2021

Jus Nenas yang Bergas dan Menyegarkan dari HAUSBOOM

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, hari ini sudah pun masuk seminggu kita berada dalam bulan Ramadhan tahun 2021... begitu cepatnya masa berlalu kan? Boleh tahan mencabar tahun ni... bertabahlah kita noo... 💪🏻😷

Okeh, cheq nak bercerita pasai produk minuman tempatan dari HAUSBOOM pula kali ni... agak lama dah produk ni berada di pasaran sebenarnya, cuma cheq ja yang baru nak mencubanya 😎😋

HAUSBOOM sparkling pineapple juice - RM3.90 (harga dari kedai serbaneka U-Station)

Ahad, 11 April 2021

PANDA Datang dengan Membawa Gangjeong Burger dari Marrybrown

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, apa habaq? Dah pakat bersiap-sedia untuk menyambut ketibaan Ramadhan bagi tahun 2021 ni? 🤓✨

Mb Gangjeong Burger (single) - RM13.90 dan Cheesy Wedges - RM6.50. Harga dari aplikasi FoodPanda.

Ahad, 28 Mac 2021

PANDA Datang dengan Membawa Pizza dari PizzaHut

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, dah nak masuk bulan April dah kita ni noh... sikit hari lagi kita akan menyambut Ramadhan Kareem. Dah pakat setel ganti puasa dah ka? 😬😄

Okeh, cheq nak sembang pasai makan-makan lagi nih (warning siap-siap ni)... bagi yang tengah berpuasa ganti tu mohon bersabaq dan jangan hangin dengan cheq naa, nanti bila nak masuk waktu berbuka nanti bolehlah hangpa pi singgah ke cawangan PizzaHut yang paling hampir, ataupun pesan saja pizza pilihan hangpa melalui aplikasi FoodPanda 🍕😋

Beef pepperoni pizza (large, pan crust, extra cheese) - RM28.34, Cheesy chicken fingers - RM7.60, Sweet potato fries - RM6.44. Harga dari aplikasi FoodPanda.

Selasa, 2 Mac 2021

Nasi, Telur dan... Sos Takoyaki?

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam Mac 2021. Sudah kira setahun dah kita dok berperang dengan si Corona tu noh, teruskan bertabah dan patuhi SOP agar 10k tak terbang kita terus terselamat daripada jangkitan virus durjana tersebut 💪🏻😷

Ahad, 14 Februari 2021

Hobi Terbaru Cheq ialah Membela Succulents!

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, ada yang masih dalam mood Raya Cina lagi ka? Gong hei Gong hei... 👲✨

Dalam entri kali ni, cheq nak berkongsi cerita pasai hobi terbaru cheq, iaitu... membela dan menjaga succulents! Apa benda tu? Ni haa rupa depa... 👇🏻😬

Isnin, 25 Januari 2021

ChocoLatte | Produk Serbuk Minuman Coklat Tempatan dari Kedah

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, hari ni sudah pun masuk minggu ke-4 kita berada dalam tahun 2021... begitu cepatnya masa berlalu kan? Sudah nak dekat setahun kita berada dalam kehidupan norma baru... bertabahlah kita noo 💪🏻😷


Okeh, cheq nak bercerita pasai minuman coklat pulak kali ni... ada sesiapa kat sini yang sudah pernah minum produk minuman coklat segera 3-in-1 tempatan cap ChocoLatte? ☕😎😋

ChocoLatte (650g) (RM22.50) - harga dari aplikasi Shopee (seller - hakkitaofficial)

Rabu, 20 Januari 2021

MCO 2.0 GIVEAWAY by AnakDenesor

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam PKP 2.0. Haih... takmau sedih-sedih, takmau serabut. Jom kita join GA lagi, jom (...senyum redho dalam sedih di sebalik mask) 😌😷

Isnin, 11 Januari 2021

Pasai Apa Kepok Ikang SEAmEQ tu Popular Sangat?

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, selamat tahun baru 2021! Lambat sikit ucapan cheq ni tapi kira acilah kan sebab kita masih berada dalam bulan Januari... 🥳😬🎈

Keropok ikan SEAmEQ (RM9.50/10 peket) - harga dari aplikasi Shopee (seller - misselly)