Ahad, 29 Disember 2019

Layan Binggrae, Onigiri dan Strawberry Sando dari FamilyMart

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, hangpa apa habaq? Dah pakat bersedia ka untuk hadap tahun 2020? Heee bersedia atau tidak, dia akan menjelma jua... maka, kita chill chill dan buat relax sudah. Jom layan review cheq berkenaan susu pisang Binggrae, nasi kepal Jepun salmon berkeju krim dan sandwich strawberry berkrim yang cheq pernah beli dari kedai FamilyMart. Cheq tak pi Jepun aih, cheq cuma pi terjah FamilyMart yang ada kat KL tu jaa bulan lepas... πŸ˜‹

Isnin, 23 Disember 2019

Tiga Jenis Roti MERONPAN dari FamilyMart yang Mesti Dicuba!

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, haa kali ni cheq nak sembang pasai tiga jenis roti bun Jepun yang cheq pernah beli di kedai FamilyMart pulak. Cheq tak pi Jepun aih, cheq cuma pi terjah FamilyMart yang ada kat KL tu jaa bulan lepas... πŸ˜†

Ahad, 15 Disember 2019

Bunga Labu Goreng Tempura Pun Sodap!

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, cheq nak selit entri masakan juga sebijik dalam bulan nih. Hangpa pernah makan bunga labu goreng celup tepung dak? Hangpa kenai dak pokok labu tu macam mana? πŸ˜‹πŸ˜‚

Dari kiri ke kanan - Bunga labu yang matang dipetik dari pokoknya | Bunga labu dibelah dua sebelum dicelup tepung tempura serbaguna | Bunga labu dicelup dalam bancuhan tepung tempura kemudian digoreng dalam minyak kelapa sawit | Bunga labu tempura siap digoreng dan dihidang

Isnin, 9 Disember 2019

Nasi Kepal Jepun yang Sentiasa Ceria Tersenyum NIKO NIKO

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam Disember dan selamat bercuti buat semua warga sekolah sekalian. OK kali ni cheq nak share pasai pengalaman pertama cheq pekena beberapa jenis onigiri (nasi kepal Jepun) Halal dari kafe Niko Niko Onigiri pula... πŸ˜†πŸ™✨

NIKO NIKO Onigiri - Cyberjaya, Selangor

Popular 30 Hari Lepas