Sabtu, 5 September 2026

Popcorn Experiment Time!

Salam hujung minggu di bulan September semua! πŸ™‹πŸ»‍♀️✨

Hangpa pernah cuba masak popcorn sendiri dak? Baru-baru ni cheq terpengaruh dengan satu video orang masak popcorn dalam aluminum foil, pastu cheq pun try la jugaaa πŸ˜†πŸ˜¬

Cubaan pertama, masak dalam oven! Hasilnya, GAGAL dengan jayanya πŸ˜‚

Cubaan kedua, masak di atas api dapur (sepertimana yang cheq tengok dalam video yang cheq terpengaruh tu). Hasilnya, GAGAL lagi! Banyak yang rentung dan hangus! πŸ˜‚

Cubaan ketiga, masak dalam kuali bersama sedikit marjerin dan garam, kacau-kacau dengan spatula pakai tangan kanan sambil standby dengan penutup periuk kaca di tangan kiri. Bila ada ja bertih jagung yang mula meletup, cepat-cepat tutup kuali dengan penutup kaca tu. Hasilnya? BERJAYA juga akhirnya, walaupun ada juga beberapa ketul yang rentung sedikit πŸ˜‚


So, moral of the story? Janganlah kita mudah terpengaruh dengan apa-apa video tutorial orang kongsi di internet dan terus rasa benda tu betul-betul boleh diaplikasikan dengan jayanya. Kita kena cuba test sendiri dulu kaedah tu untuk tengok keberkesanannya terlebih dahulu. Lepas ni, kalau cheq rasa nak makan popcorn, cheq akan beli ja yang dah siap popped and ready to eat teruihhh... πŸ˜†πŸ˜¬


Jumpa lagi di lain entri! 
πŸ™‹

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen hangpa atas tanggungjawab hangpa la naa, timakasih sudi singgah sini ❤