Sabtu, 30 Mei 2020

Segmen Hari Raya by Ummi

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, Salam Syawal 1441H! Selamat Hari Raya AidilFitri, Maaf Zahir & Batin 🧕🏻🤝🏻✨

Jumaat, 22 Mei 2020

Satu Resipi yang Sesuai untuk Masak Tiga Jenis Sayur

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, tak lama lagi nak beraya dah kita semua ni noo? Ada yang bercadang nak terima tetamu mai berkunjung ke rumah ka, atau ada yang bercadang nak menjadi tetamu? Cheq ni pula cuma bercadang nak jadi tetamu di rumah sendiri saja pada 1 Syawal nanti... hihi 😬😎

Gambar no.1: Bahan-bahan masakan. Gambar no.2: So'un, udang kering dan bawang putih direbus. Gambar no.3: Batang sawi, kicap, serbuk Maggi dan gula dimasukkan sekali. Gambar no.4: Daun sawi ditambah. Gambar no.5: Sayur sawi masak air siap dihidang.

Sabtu, 16 Mei 2020

Makaroni Bakar Berkeju Mudah Cara Cheq

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam hujung minggu dan juga selamat menjalani PKPB dengan tenang. Entri memasak lagi kali ni, biasalah kan bulan puasa. Hangpa semua dah pakat ada oven kan kat rumah tu? Dengar cerita oven tu antara hot items yang laris dijual semasa musim PKP ni. Jom kita buat makaroni bakaq pulak! 😋😂
Gambar no.1: Bahan-bahan masakan. Gambar no.2: Makaroni direbus. Gambar no.3: Sos Prego dipanaskan bersama sosej ayam dan butter. Gambar no.4: Makaroni digaulkan bersama sos Prego. Gambar no.5: Makaroni dalam talam sebelum dibakar. Gambar no.6: Makaroni dalam talam siap dibakar. Gambar no.7: Makaroni bakar siap dipotong.

Isnin, 4 Mei 2020

Spaghetti Carbonara Cendawan dalam 2 Keadaan, Bentuk dan Rupa

Assalamualaikum warga bloggers Malaysia yang budiman semua, salam Ramadhan hari yang ke-11 dan juga selamat menjalani PKPB bagi negeri-negeri yang terlibat. Okeh, entri memasak pulak kali ni. Ada yang tak suka makan spaghetti ka? Cheq bukanlah di kalangan orang yang tidak suka makan spaghetti. Segala jenis pasta cheq balun saja... makaroni, spaghetti, lasagna, semua pun cheq boleh makan dengan hati yang gumbira dan berbahagia sekali, janji HALAL saja cheq pun ON! 😋😂

Gambar no.1: Bahan-bahan masakan. Gambar no.2: Spaghetti direbus. Gambar no.3: Spaghetti ditos. Gambar no.4: Sos carbonara cendawan dipanaskan bersama daging ayam kisar dan cendawan. Gambar no.5: Spaghetti digaulkan bersama sos carbonara. Gambar no.6: Spaghetti carbonara cendawan siap dimasak.

Popular 30 Hari Lepas