Ahad, 11 November 2018

Pantun Suka Suki Cheq


Sesekali cheq teringin juga hendak berpantun, walaupun langsung tak 'terra'... πŸ™ˆπŸ˜‚

Terharu rasanya hati cheq pada hari Ahad yang indah ini apabila terlihat adanya pokok cili yang agak terbiar di belakang rumah ni menampakkan hasilnya yang cantik merah menyala. Cheq pun apa lagi, dapatlah menuai hasilnya dan simpan di dalam peti ais untuk buat masak apa-apa nanti... syukur Alhamdulillah. Nikmat apa lagi yang cheq dustakaaan... πŸ˜–

Sekian, jumpa lagi di lain entri!
πŸ™‹

17 ulasan:

  1. WAH MERAH MNYALA CILINYA MESTI PEDAS SGT TU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cabai yang ni tak pedas sangat KakPI, nak makan saja buat ulam pun boleh hihi πŸ˜‹

      Padam
  2. Ikhlas nak berbudi pasti tentu tu , inshaaLLAH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cheq sudah agak pasti ada yang nak komen macam ni..ni bukan soal ikhlas atau tak ikhlas sebenarnya, ni soal bila kita sudah berbuat baik pada seseorang tu, orang yang ditolong tu tikam pula kita di belakang, sebab ada saja benda yang didengkinya..manusia kan, macam2 perangai ada πŸ˜…

      Padam
    2. Asalam..tak baik lah ada yang dengki2 ni. Manusia begitulah..berbagai ragam.

      Padam
  3. Pergh!! Menarik betul warna cili tu.. Ohsem bila berbudi dengan tanah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tq SD, yezza berbudi dengan tanah memang ohsemmm 😎

      Padam
  4. Pokok cili padi teman dalam pasu kat depan rumah tu, tak berapa nak wow... baja sudah di beri, namun tak berapa nak gemuk... πŸ˜…

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanah kurang sesuai kot, tak pun baja tak berapa kena dengan baka pokok tu mungkin πŸ˜…

      Padam
  5. berbudi pada manusia dgn ikhlas, inshaaAllah, ada ganjarannya, jika tidak di dunia, di akhirat nnti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya itu betul, tapi pantun ni bukan soal ikhlas atau tak ikhlas sebenarnya, ni soal bila kita sudah berbuat baik pada seseorang tu, orang yang ditolong tu tikam pula kita di belakang, sebab ada saja benda yang didengkinya.....manusia kan, macam2 perangai ada. Pantun ni nak ketengahkan perangai negatif sesetengah manusia sebenarnya 😁

      Padam
  6. Pantun sepedas cilinya yer. Hehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betoi! Kena la dengan gambaq cabai merah menyala gitu 🌢🌢🌢

      Padam
    2. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Padam
  7. cabai lg pedas ke cili yg lg pedas?πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

    BalasPadam
    Balasan
    1. serupa ja dua beradik tu rasanya, tapi takleh lawan si kecik padi 😎

      Padam

Kata-kata itu mencerminkan peribadi kita, maka berkatalah akan hal-hal yang baik 😊

Popular 30 Hari Lepas