Rabu, 1 Mei 2019

Rabu Tanpa Kata #3


24 ulasan:

  1. SEDAPNYA BUAH LETUP PUCUKNYA BOLEH BUAT SAYUR SUE

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya ka KakPI? Cheq baru tau ada orang makan pucuk pokok letup ulat bulu ni. Cheq berani makan buahnya saja 😄

      Padam
  2. sy panggil buah letup2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Matsalleh panggil buah ni 'bush passion fruit' 🤓

      Padam
    2. maslaahnya sy ni melayu asli hahahaha

      Padam
  3. letup2 ulat bulu.
    Buahnya boleh dimakan,rasa macam buah markisa.

    BalasPadam
  4. buah letup. masa kecik2 lalu kot tepi jalan confirm ambik . sbb lapaq dok pi main ngan kwn2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihi..boleh tahan sedap jugak kan buah ni? Ada rasa macam isi buah markisa kan..😋

      Padam
  5. teringat zaman kanak2..hihi..sekrg payah nak jumpa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau kat kampung2 atau masuk hutan utk aktiviti jungle trekking ka baru boleh jumpa letup2 ni 😄

      Padam
  6. Buah letup... selalu tumbuh kat dalam semak samun tu... Bush Passion ke namanya dalam bahasa inggeris...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yap..salah satu drp nama2 matsallehnya ialah Bush Passion, ada kaitan dgn Markisa iaitu Passion fruit 😎

      Padam
  7. Laaa boleh makan ke. Mati2 ingat beracun selama ni takut nak sentuh haha. Nice sharing thankyou! ♡

    [Jemput blogwalking blog saya] :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihi sama-sama 😉

      Tq singgah sini ya, kunjungan pasti dibalas ❤

      Padam
  8. Dulu zaman budak² suka carik buah letup ni. Sekarang jarang dah tengok... Belakang umah mak dah jadi perumahan lot dah. Tetiba teringat zaman budak² dululah pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihi..buah ni membawa kenangan zaman kita masih budak2 kan 😁

      Padam
  9. Hai cs.. 1st time ke sini dr blog TWJ... mmg byk mknn kt sini yek... heehhehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai Kakmim, selamat datang dan salam kenai! 😄

      Boleh dikatakan banyak juga la hihi..ada lagi ni tengah tunggu nak dipublish ja tapi belum sempat nak edit elok2 lagi 😆

      Padam
  10. buah letup.. susah dah nak jumpa buah nie..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Banyak dah pupus kena racun rumput rasanya..😅

      Padam
  11. aida pernah tgk kat tv jer.
    kebetulan suka tgk citer pasal flora & fauna.
    sendiri jumpa tak pernah lagi :) hu hu hu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihi..kalau jumpa buah ni nanti boleh la dicuba, manis rasanya 😋

      Padam

Komen hangpa tanggungjawab hangpa la naa, timakasih sudi singgah sini ❤

Popular 30 Hari Lepas